- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 12
Дана 7. децембра 2024. године започето је снимање библиодраме под називом „Патријарх Авраам“, пројекта који оживљава библијске текстове кроз драмску интерпретацију. Редитељка Сара Милановић и сниматељ Владимир Видојевић, заједно са вероучитељем Дарком Стевановићем, успешно су водили овај креативни процес, уносећи професионализам и инспирацију у сваки аспект продукције.
Велики допринос остварењу овог пројекта пружило је Удружење „Драгачевско Сунце“. Посебно захваљујемо Александру Ковачевићу, члану удружења, који је уступио свој дом за снимање појединих сцена.
Снимање је протекло у духу сарадње, а финални резултат биће представљен у формату кратког филма, који ће на оригиналан начин пренети духовну и уметничку поруку овог библијског наратива.
Захваљујемо се свим учесницима на њиховом труду и подршци и са нестрпљењем очекујемо наставак снимања и завршетак овог значајног пројекта, који ће обогатити културни и духовни живот заједнице.
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 29
Ученици одељења 4/2, уз подршку вероучитеља Дарка Стевановића и учитељице Наде Танкосић, израдили су пано посвећен Светом Апостолу Павлу. Главни део овог пројекта био је тимски рад на стриповима, где су ученици кроз цртеже приказали четири значајне сцене из живота Апостола Павла: његово преобраћење на путу за Дамаск, бродолом на путу за Рим, проповед у Атини и чудесно спадање окова у затвору. Рад на стриповима био је подељен у тимове, што је ученицима омогућило да развијају сарадњу, креативност и осећај одговорности.
Након тога, уз помоћ учитељице и вероучитеља, пано је допуњен додатним садржајима: иконом Светог Апостола Павла, биографијом која истиче најважније тренутке из његовог живота, као и цитатима из посланица, попут: „Све могу у Христу који ми снагу даје“ (Фил. 4,13).
Ова активност била је пример успешне сарадње између наставника и ученика. Док су стрипови представљали ученички допринос у целини, додатни материјали помогли су да пано постане богатији и садржајнији. Пано је постављен у школском ходнику, где привлачи пажњу свих пролазника, подсећајући их на живот и дело Светог Апостола Павла. Овај пројекат је подстакао ученике да на креативан начин истраже духовне вредности, истичући важност вере, љубави и истрајности.
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 29
Дана 28. новембра 2024. године, у сали за физичко васпитање Основне школе „Академик Миленко Шушић” у Гучи, одржан је угледни час верске наставе и физичког васпитања. Час су заједно реализовали наставник верске наставе Дарко Стевановић и наставници физичког васпитања Милан Плазинић и Димитрије Славковић.
Тема часа била је „Хришћанске врлине” – љубав, вера, нада и стрпљење, а циљ је био да ученици кроз интерактивне игре и тимске активности развију разумевање и примену ових врлина у свакодневном животу.
Ученици су били подељени у четири тима, од којих је сваки представљао једну врлину. Активности су укључивале игре попут „Пренеси ближњег”, „Слепи пут” и „Мост наде”, које су захтевале сарадњу, међусобно поверење и стрпљење.
Поред физичке спремности, ученици су показали изузетну посвећеност и разумевање хришћанских врлина. Атмосфера је била такмичарска, али и подстицајна, уз значајан степен ангажовања свих ученика. Победнички тим је награђен оценом „истиче се“ из верске наставе и кутијом са слаткишима, док су остали тимови добили зелене смајлиће и бонбоне.
Час је оцењен као изузетно успешан, а сарадња између наставника и ученика додатно је допринела развоју тимског духа и унапређењу наставног процеса. Овај догађај је показао како се верска настава може интегрисати са другим предметима, пружајући ученицима квалитетно искуство и значајну животну лекцију.
Дарко Стевановић, вероучитељ
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 37
Ученици одељења 5/1 основне школе „Академик Миленко Шушић“ кроз пројекат под називом „Човек – круна Божијег стварања“ показали су креативност и разумевање хришћанског учења о стварању човека. Овај пројекат је реализован у оквиру верске наставе, а циљ је био да се истакне посебност човека као Божијег створења, створеног по Његовом лику и обдареног врлинама.
На хамеру је централно место заузела фигура „Идеалног човека“, коју су ученици заједнички направили од папира. У срцу фигуре исписане су врлине попут љубави, милосрђа, правде и трпљења, симболизујући особине које човек треба да развија. Око фигуре су додати цитати из Светог писма, цртежи природе и питања за размишљање, чиме је истакнута дубока порука о Божијој љубави и позиву човеку да живи у складу са Његовом вољом.
Посебан допринос у украшавању паноа дале су ученице 5/1 Јована Ивановић и Милица Јовичић, чији труд и машта су оживели ову идеју. Њима се придружила и ученица 7/1 Николина Гавриловић, чија је помоћ била од непроцењиве вредности. Заједничким радом оне су на креативан начин представиле јединственост човека као дела Божијег стварања и обогатиле овај пројекат својом пажњом и залагањем.
Овај пано сада краси учионицу и подсећа све нас на то да смо створени са љубављу и сврхом. Нека нас овај пројекат инспирише да и ми у свакодневном животу будемо достојни Божијег позива.
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 43
На часу верске наставе у одељењима 3/1 и 3/2 одржали смо занимљиву радионицу на тему „Бог ствара свет из љубави“. Лекцију смо започели разговором о Божијој љубави и разматрали на који начин нас Бог воли и како је све створено као дар човеку. Ученици су активно учествовали у разговору, размењујући идеје о томе шта љубав значи и како је можемо показати другима.
У креативном делу часа, ученици су правили мале поклоне за драге људе у свом животу. Израдили смо честитке и руком писане поруке у којима су ученици изражавали своја осећања љубави и захвалности према родитељима, браћи, сестрама и пријатељима. Овај део активности је био испуњен топлином и ентузијазмом, а ученици су се трудили да свака порука буде искрена и посебна.
Повезали смо ову активност са Божијом љубављу и говорили о томе како сваки чин љубави према људима око нас уједно представља и љубав према Богу. Ученици су се подсетили да је Бог из љубави створио свет и да љубав коју пружамо другима чини овај свет лепшим местом.
Час је протекао у позитивној атмосфери, ученици су били инспирисани и подстакнути да показују љубав према својим ближњима, што је било управо оно што смо желели да постигнемо кроз ову лекцију.
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 44
Дана 19. новембра, ученица наше школе, Лара Милетић, заједно са ученицом Средње школе „Драгачево“ Милицом Пајовић, као и са својим вероучитељем Дарком Стевановићем, гостовала је у Јутарњем програму радија „Слово љубве“. Њихов пут у Београд омогућило је Удружење „Драгачевско Сунце“, које је финансирало ову посету.
Током гостовања, ученице су говориле о значају верске наставе и бројним активностима које организују у својим школама. Посебно су истакнуте дебате, квизови, излети и позоришне представе, као и важност редовног учешћа у Светој Литургији. Милица је поделила своје искуство: „Када сам на Литургији, осећам мир и сигурност. Знам да је Господ уз нас.“ Лара је додала да верска настава оснажује заједништво међу ученицима и помаже у неговању хришћанских врлина.
Након гостовања, ученице су са својим вероучитељем посетиле Музеј Српске Православне Цркве, где су се упознале са историјом и наслеђем наше Цркве. Уследиле су посете конаку Кнегиње Љубице и Цркви Ружици, која је оставила посебан утисак због своје лепоте и историјског значаја. Дан је завршен шетњом Калемегданом, што је употпунило духовно и културно обогаћење овог путовања.
Овај дан остаће запамћен као пример сведочења вере и јачања духовног живота међу младима, уз захвалност Удружењу „Драгачевско Сунце", као и директоркама обеју школа.
- Детаљи
- Категорија: ВЕРСКА НАСТАВА
- Прегледа: 38
У одељењу 5/2 реализован је угледни час одељењског старешине, који је водио Дарко Стевановић, 6. новембра 2024. године. Тема часа била је „Заједништво и контрола импулсивних реакција,” а активности су осмишљене тако да подстичу сарадњу међу ученицима и развој вештина самоконтроле.
Час је започет игром „Ланац речи,” која је створила пријатну и опуштену атмосферу. Главна активност била је прављење моста од папира у тимовима, где су ученици заједнички радили на проналажењу најбољих решења, што је подстакло комуникацију и тимски дух. У наставку је обрађена техника „Заустави се, размисли, реагуј,” кроз коју су ученици кроз практичне примере вежбали како да контролишу импулсивне реакције.
Час је завршен евалуацијом, где су ученици користили смајлиће да изразе своје утиске. Већина је показала задовољство и истакла да им се допала прилика за тимски рад и учење кроз игру. Часу су присуствовали педагог Јелена Вукашиновић, наставник историје Борко Рашковић, наставница српског језика Ангелина Икодиновић и наставница српског језика Марија Михајловић, који су похвалили креативан и интерактиван приступ.