Ученичке организације: ПЛАН РАДА ВРШЊАЧКИ ТИМ

Разред и одељење Име и презиме ученика
V/1 Матеја Мунић, Анастасија Јовановић
V/2 Уна Савић, Лена Ристић
VI/1 Данило Јевречевић, Марко Васиљевић
VI/2 Дуња Ружић, Вук Савић
VII/1 Петар Милованковић, Дуња Гавриловић
VII/2 Дуња Бабић, Елена Икодиновић
VIII/1 Вања Дмитрић, Немања Рајић
VIII/2 Горица Росић, Анђела Седларевић

Вршњачки тим чине по 2 ученика сваког одељења од  5. до 8. разреда. Чланови вршњачког тима су ученици које су изабрали другови из њихових одељења, а поседују следеће особине:

* осетљивост на потребе других
* спремност да помогну другоме
* стрпљиви су
* спремни на сарадњу
* особе од поверења
* имају позитиван статус у одељењу
* изражавају своје мишљење које се уважава
* успешно решавају конфликтне ситуације
* не испољавају насилно понашање
* комуникативни су
* креативни
* толерантни
* искрени
* срдачни
* имају разумевање за вршњаке без обзира да ли их познају
* стварају позитивну атмосферу у свом одељењу
* умеју да саслушају друге
* отворени су за дискусију, предлоге, сугестије, различита мишљења
* воле тимски рад.

Вршњачка медијација је поступак у којем стране у сукобу слушају једна другу, сагледавајући позицију оне друге стране – дистанцирају се и покушавају да пронађу решење мирним путем које је прихватљиво за обе стране, уз помоћ треће, неутралне стране.

Вршњачки тим помаже својим вршњацима да сагледају проблеме и конфликте; сагледају разлоге који доводе до конфликта; схвате начине превазилажења и изласка из конфликтних ситуација; расту и развијају се учећи на непосредном искуству; живе заједно уважавајући међусобне разлике. Све активности тима су усмерене на пружање помоћи у заштити од насиља и промоцији ненасилне комуникације.

Добробит за ученике: постају активни у процесу решавања проблема; задовољавају се потребе свих страна - не „ти и ја у проблему“, већ „ти и ја против проблема“; усвајају конструктивне моделе понашања; трансфер знања и вештина; преузимају већу одговорност за решавање проблема који постоје међу њима; схватају да интервенције одраслих нису увек неопходне и тиме помажу сопственом развоју и самопоштовању.

Добробит за наставнике: учење нових начина решавања конфликта; међусобно поштовање и уважавање; смањује се тензија између одраслих и деце; мање времена проводе водећи рачуна о дисциплини у школи; добијају партнере – ученике у одлучивању; стварају се бољи услови за рад, атмосфера и резултати који се односе на образовну и васпитну функцију школе.

Добробит за школу: сви учесници у животу и раду школе преузимају одговорност за дешавање у њој; мења се општа атмосфера и односи који у школи владају; вршњачки тим помаже и доприноси да је школа пријатно и безбедно место за учење и развој потенцијала ученика; развој алтернатива традиционалним начинима увођења дисциплине и решавања проблема у школи.

Током године    

Сарадња са Тимом за заштиту ученика од насиља, одељенским старешинама, дежурним наставницима и свим релевантним службама (МУП, Центар за социјални рад, здравствена служба, медији, Школска управа);

  • Континуирано евидентирање случајева насиља;
  • Рад са ученицима која врше насиље;
  • Подршка ученицима која трпе насиље;
  • Помоћ наставницима у решавању случајева насиља у одељењу;
  • Примена утврђених поступака и процедура у ситуацијама насиља;
  • Охрабривање деце посматрача да конструктивно реагују;
  • Спровођење планираних акција у циљу сузбијања насиља у школи;
  • Праћење ефеката предузетих мера.

 ПЛАН РАДА ВРШЊАЧКОГ ТИМА

 

ВРЕМЕ АКТИВНОСТ НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ
СЕПТЕМБАР - Формирање вршњачког тима;
- Израда Плана рада;
- Дефинисање улога и одговорности;
- Анализа стања у вези насиља;
- Обележавање Међународног дана мира (21.9.)
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља, Одељенске старешине, Стручни сарадници, Наставници, Родитељи
ОКТОБАР - Разговор о правима детета;
- Упознавање са облицима насиља и превенције;
- Обележавање Дечје недеље (1.10. – 5.10.)
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља, Одељенске старешине, Стручни сарадници, Наставници, Родитељи
ОКТОБАР-МАЈ Реализација радионица ,,Школа без насиља'':
- ,,Полећемо''
- ,,Ми заједно''
- ,,Огледалце, огледалце''
- ,,Ја и ми и они''
- ,, Шта вреднујем, шта ценим''
- ,,Насиље и шта са њим''
- ,,Да насиље буде видљиво''
- ,,Како да их укључимо''
- „Драга савета и сандуче“
- ,,Реклама Вршњачког тима''
- ,,Планирање прве акције''
- ,,Зачетак самосталног функционисања''
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља
ДЕЦЕМБАР - Обележавање Светског дана борбе против сиде (1.12.);
- Обележавање Дана људских права (10.12.)
Вршњачки тим
Тим за превенцију насиља
Одељенске старешине
Стручни сарадници
Наставници
ЈАНУАР •    Припрема за обележавање Савиндана
•    Предлог и усвајање активости  за културни програм
•    Обележавање Дана верских слобода (15.1.)
Вршњачки тим
Одељенске старешине
Стручни сарадници
Наставници
ФЕБРУАР •    Учешће у раду ученичког парламента;
Обележавање Међународног дана безбедног интернета (11.2.)

 

Вршњачки тим
Тим за превенцију насиља
Одељенске старешине
Стручни сарадници
Наставници

МАРТ Обележавање Дана против расне дискриминације (21.3.) Вршњачки тим
Тим за превенцију насиља
АПРИЛ •    Обележавање Васкрса (изложба радова)
•    Организовање предавања о спречавању насиља;
•    Обележавање Светског дана здравља (7.4.)
Обележавање Светског дана породице (15.4.) – Литерарни и ликовни конкурс. 
Вршњачки тим
Тим за превенцију насиља
Одељенске старешине
Стручни сарадници
Наставници
Родитељи.
МАЈ •    Учешће у раду Ученичког парламента
Светски дан без дувана (31.5.)
Вршњачки тим
Тим за превенцију насиља
Одељенске старешине
Стручни сарадници
Наставници
ЈУН •    Обележавање Међународног дана деце (1.6.)
•    Обележавање Међународног дана деце жртава насиља (4.6)
•    Припремање извештаја о активностима Вршњачког тима
•    Анализа реализованих активности, самовредновање.
 

Сузана Цветковић, психолог