Ученичке организације: ПЛАН РАДА ВРШЊАЧКИ ТИМ
Разред и одељење | Име и презиме ученика |
---|---|
V/1 | Матеја Мунић, Анастасија Јовановић |
V/2 | Уна Савић, Лена Ристић |
VI/1 | Данило Јевречевић, Марко Васиљевић |
VI/2 | Дуња Ружић, Вук Савић |
VII/1 | Петар Милованковић, Дуња Гавриловић |
VII/2 | Дуња Бабић, Елена Икодиновић |
VIII/1 | Вања Дмитрић, Немања Рајић |
VIII/2 | Горица Росић, Анђела Седларевић |
Вршњачки тим чине по 2 ученика сваког одељења од 5. до 8. разреда. Чланови вршњачког тима су ученици које су изабрали другови из њихових одељења, а поседују следеће особине:
* осетљивост на потребе других
* спремност да помогну другоме
* стрпљиви су
* спремни на сарадњу
* особе од поверења
* имају позитиван статус у одељењу
* изражавају своје мишљење које се уважава
* успешно решавају конфликтне ситуације
* не испољавају насилно понашање
* комуникативни су
* креативни
* толерантни
* искрени
* срдачни
* имају разумевање за вршњаке без обзира да ли их познају
* стварају позитивну атмосферу у свом одељењу
* умеју да саслушају друге
* отворени су за дискусију, предлоге, сугестије, различита мишљења
* воле тимски рад.
Вршњачка медијација је поступак у којем стране у сукобу слушају једна другу, сагледавајући позицију оне друге стране – дистанцирају се и покушавају да пронађу решење мирним путем које је прихватљиво за обе стране, уз помоћ треће, неутралне стране.
Вршњачки тим помаже својим вршњацима да сагледају проблеме и конфликте; сагледају разлоге који доводе до конфликта; схвате начине превазилажења и изласка из конфликтних ситуација; расту и развијају се учећи на непосредном искуству; живе заједно уважавајући међусобне разлике. Све активности тима су усмерене на пружање помоћи у заштити од насиља и промоцији ненасилне комуникације.
Добробит за ученике: постају активни у процесу решавања проблема; задовољавају се потребе свих страна - не „ти и ја у проблему“, већ „ти и ја против проблема“; усвајају конструктивне моделе понашања; трансфер знања и вештина; преузимају већу одговорност за решавање проблема који постоје међу њима; схватају да интервенције одраслих нису увек неопходне и тиме помажу сопственом развоју и самопоштовању.
Добробит за наставнике: учење нових начина решавања конфликта; међусобно поштовање и уважавање; смањује се тензија између одраслих и деце; мање времена проводе водећи рачуна о дисциплини у школи; добијају партнере – ученике у одлучивању; стварају се бољи услови за рад, атмосфера и резултати који се односе на образовну и васпитну функцију школе.
Добробит за школу: сви учесници у животу и раду школе преузимају одговорност за дешавање у њој; мења се општа атмосфера и односи који у школи владају; вршњачки тим помаже и доприноси да је школа пријатно и безбедно место за учење и развој потенцијала ученика; развој алтернатива традиционалним начинима увођења дисциплине и решавања проблема у школи.
Током године
Сарадња са Тимом за заштиту ученика од насиља, одељенским старешинама, дежурним наставницима и свим релевантним службама (МУП, Центар за социјални рад, здравствена служба, медији, Школска управа);
- Континуирано евидентирање случајева насиља;
- Рад са ученицима која врше насиље;
- Подршка ученицима која трпе насиље;
- Помоћ наставницима у решавању случајева насиља у одељењу;
- Примена утврђених поступака и процедура у ситуацијама насиља;
- Охрабривање деце посматрача да конструктивно реагују;
- Спровођење планираних акција у циљу сузбијања насиља у школи;
- Праћење ефеката предузетих мера.
ПЛАН РАДА ВРШЊАЧКОГ ТИМА
ВРЕМЕ | АКТИВНОСТ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ |
---|---|---|
СЕПТЕМБАР | - Формирање вршњачког тима; - Израда Плана рада; - Дефинисање улога и одговорности; - Анализа стања у вези насиља; - Обележавање Међународног дана мира (21.9.) |
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља, Одељенске старешине, Стручни сарадници, Наставници, Родитељи |
ОКТОБАР | - Разговор о правима детета; - Упознавање са облицима насиља и превенције; - Обележавање Дечје недеље (1.10. – 5.10.) |
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља, Одељенске старешине, Стручни сарадници, Наставници, Родитељи |
ОКТОБАР-МАЈ | Реализација радионица ,,Школа без насиља'': - ,,Полећемо'' - ,,Ми заједно'' - ,,Огледалце, огледалце'' - ,,Ја и ми и они'' - ,, Шта вреднујем, шта ценим'' - ,,Насиље и шта са њим'' - ,,Да насиље буде видљиво'' - ,,Како да их укључимо'' - „Драга савета и сандуче“ - ,,Реклама Вршњачког тима'' - ,,Планирање прве акције'' - ,,Зачетак самосталног функционисања'' |
Вршњачки тим, Тим за превенцију насиља |
ДЕЦЕМБАР | - Обележавање Светског дана борбе против сиде (1.12.); - Обележавање Дана људских права (10.12.) |
Вршњачки тим Тим за превенцију насиља Одељенске старешине Стручни сарадници Наставници |
ЈАНУАР | • Припрема за обележавање Савиндана • Предлог и усвајање активости за културни програм • Обележавање Дана верских слобода (15.1.) |
Вршњачки тим Одељенске старешине Стручни сарадници Наставници |
ФЕБРУАР | • Учешће у раду ученичког парламента; Обележавање Међународног дана безбедног интернета (11.2.) |
Вршњачки тим |
МАРТ | Обележавање Дана против расне дискриминације (21.3.) | Вршњачки тим Тим за превенцију насиља |
АПРИЛ | • Обележавање Васкрса (изложба радова) • Организовање предавања о спречавању насиља; • Обележавање Светског дана здравља (7.4.) Обележавање Светског дана породице (15.4.) – Литерарни и ликовни конкурс. |
Вршњачки тим Тим за превенцију насиља Одељенске старешине Стручни сарадници Наставници Родитељи. |
МАЈ | • Учешће у раду Ученичког парламента Светски дан без дувана (31.5.) |
Вршњачки тим Тим за превенцију насиља Одељенске старешине Стручни сарадници Наставници |
ЈУН | • Обележавање Међународног дана деце (1.6.) • Обележавање Међународног дана деце жртава насиља (4.6) • Припремање извештаја о активностима Вршњачког тима • Анализа реализованих активности, самовредновање. |
Сузана Цветковић, психолог