По већ устаљеној динамици у нашој школи сваке године обележава се Дечија недеља. Ове године под слоганом “Имам права да се играм, да се смејем, маштам , стварам - и у бољи свет претварам!”.
Ученички парламент у сарадњи са педагогом школе покренуо је “Талас радионица - Од свађе слађе”.
Данас је у одељењу 7-2 организована радионица “Притисак вршњака”.
Циљ радионице је да се учесници/ученици упознају са односом који ученик може да има према групи вршњака. Процес се одвијао кроз следеће кораке:
-идентификовање позитивног и негативног утицаја групе вршњака,
-идентификовање последица одолевања притиску вршњака,
-освешћивање потреба које стоје у основи прихватања/неприхватања групног притиска.
Радионица је почела уводном активношћу :”ДА -НЕ”. Ученици су подељени у парове, један је особа А, а други особа Б. Особа А говори ДА, а особа Б говори НЕ/ у игри могу да се користе само ове две речи.Особе А имају задатак да различитим стратегијама убеде особе Б да кажу ДА, а особе Б се труде да одоле притисцима. После пар минута мењају се улоге. Учесници после активности кратко коментаришу улоге.
Централна активност: “Пријатељи, другови и ја”. Ученици на спикерима исписују једну реч за асоцијацију на ситуацију у којој су били под утицајем вршњака.
По завршеном задатку, група прави Пано утицаја и коментарише ситуације, а размена на нивоу групе врши се постављањем питања.
Затим група израђује листу потреба за коју користи технику облака. Сви се присећамо позитивног утицаја вршњака и коментаришемо.
У завршној активности “Ја сам свој” ученици изговарају на глас једну своју особину која им је помогла да се што лакше уклопе у групу вршњака.
Ученици су уживали у размени и активностима за које смо научили да су неопходне за однос у вршњачкој групи. Нисмо крили осмехе и задовољство и пожелели смо да свака недеља буде дечија!!!
Ученички парламент вам жели недељу пуну игре, смеха, маште и стварања.
Текст уредио, педагог школе- Јелена Вукашиновић