У оквиру обележавања Дечје недеље, ове године  под слоганом „Имам права да се играм, да се смејем, маштам, стварам – и у бољи свет претварам!“, данас је психолог школе одржао радионицу „Чујем те, разумем те, прихватам те“ за ученике петог разреда и њихове родитеље. Циљ радионице је да ученици и њихови родитељи науче и вежбају делотворне моделе комуникације ради бољег међусобног разумевања, сарадње и креирања хармоничне породичне атмосфере. Родитељи су имали прилику да науче како да приђу својој деци на начин који неће изазвати непотребан отпор у вези свакодневних обавеза и одговорности, а који отвара линије комуникације, омогућава конструктиван разговор и води ка договору за убудуће где ће дете постепено све више прихватати одговорност за своје обавезе. Ученици су могли да примете да, када се потруде да заиста разумеју потребе и осећања својих родитеља, родитељи који приговарају, критикују и контролишу се трансформишу у родитеље који на пријатан и топао начин успостављају контакт са својом децом и настаје простор да се, упркос бројним обавезама, с пуном пажњом посвете својој деци. Кључ је у емпатији, способности да разумемо и осетимо шта друга особа проживљава, да се ставимо на њено место. Уз помоћ емпатије можемо да разумемо туђе мисли, потребе и осећања, без осуђивања. Чак и када се не слажемо са другом особом, можемо да разумемо и прихватимо њена осећања као стварна и важна. Порука ове радионице је да, иако саветовање и критика имају своје место у васпитању детета, истински контакт и разумевање се граде емпатијом.

Текст уредио: психолог школе, Сузана Цветковић